Aleksi Jäntti 283

Olen pitkälle kaljuuntunut yhteiskunnan moniottelija.

Työkokemus sekä julkisella sektorilla että elinkeinoelämässä auttaa suhteuttamaan asioita. Valmistuttuani maanpuolustuskorkeakoulusta upseeriksi työskentelin ensin virkamiehenä puolustusvoimissa. Sen jälkeen toimin yrittäjänä ja työllistäjänä sekä myöhemmin yhteyspäällikkönä suuressa henkilöstöpalvelualan konsernissa. Tällä hetkellä toimin Tampereen kaupungin apulaispormestarina vastuualueenani kaupunkiympäristön palvelualue. Kansainvälistä työkokemusta minulla on kriisinhallintatehtävistä Nato-johtoisessa KFOR-operaatiossa Kosovossa.

Kolmannen sektorin osaamiseni on syntynyt ensin jääkiekon parissa juniorimaalivahtien valmentajana sekä myöhemmin Tampereen Voimistelijoiden puheenjohtajana. Unohtaa ei sovi myöskään vuonna 2007 alkanutta aktiivisuutta kokoomusyhdistysten hallituksissa. Tällä hetkellä toimin Pirkanmaan Kokoomuksen puheenjohtajana. Olen myös Kokoomuksenpuoluehallituksen jäsen.

Minulla on kolme lasta. Vanhin poikani syntyi vuonna 1997, tytär 1998 ja kuopus 2010. Silmää räpäyttämättä uskallan väittää tietäväni, millaista elämää neljäs sektori elää.

Yksin saan aikaan kovin vähän, mutta porukalla häkellyttävän paljon.

Kotisivu